Міністерство цифрової трансформації України працює над стабілізацією мобільного зв’язку під час знеструмлень
Дата: 25.07.2024 09:05
Кількість переглядів: 84
Українська енергетична інфраструктура вже понад 2 роки під ворожими обстрілами. Постійні знеструмлення впливають і на погіршення якості зв’язку та інтернету, адже базові станції мобільних операторів, які забезпечують покриття, також працюють від електроенергії. Стабілізувати ситуацію з мобільним зв’язком та Інтернетом — одне з головних завдань Мінцифри зараз.
Українці повинні мати доступ до базових життєвих потреб попри дії ворога. Викликати швидку, написати рідним чи отримати сповіщення про повітряну тривогу — необхідність для людей, на яку не має впливати знеструмлення.
Щоб стабілізувати ситуацію з мобільним зв’язком та інтернетом, уже зараз ухвалюємо рішення:
- оновили вимоги Національного центру оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами України. Тепер мобільні оператори повинні забезпечити 25 % мереж генераторами, щоб вони працювали 72+ години під час знеструмлень. Інша частина мобільної мережі має працювати 10 годин на акумуляторних батареях. Акумулятори працюють за принципом повербанка — живлять базові станції під час знеструмлень.
- посилили перевірки за виконанням вимог. Оператори щоквартально звітуватимуть щодо ситуації НЦУ, а НКЕК перевірятиме виконання
- розробили постанову № 322, яку вже ухвалив регулятор. Так оператори зможуть подати заявку в Обленерго, щоб установа модернізувала свої мережі, які йдуть до базових станцій. Це дасть змогу швидше заряджати акумулятори. Проте памʼятаємо, що на зарядку акумуляторів все одно потрібен час.
- узгодили перелік об’єктів, які повинні мати безперебійне живлення, ОВА передадуть його до Обленерго
- працюємо над бронюванням військовозобовʼязаних співробітників ремонтних бригад
Крім цього, Парламент ухвалив закон про скасування мита та ПДВ на ввезення акумуляторів і генераторів.
Паралельно починаємо працювати над новим сервісом у Дії — українці зможуть повідомляти про проблеми зі зв’язком у застосунку навіть без доступу до інтернету. Коли зв’язок відновиться, інформація автоматично підтягнеться в Дію. Зберемо та проаналізуємо фідбек, щоб надалі працювати над стабілізацією зв’язку.