Канівська міська рада
Черкаська область, Черкаський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінкидокументу державного планування«Стратегія соціально-економічного та культурного розвитку Канівської міської територіальної громади на 2025-2035 роки»

Дата: 04.11.2024 16:50
Кількість переглядів: 70

 

  1. Замовник СЕО

Замовник -  Виконавчий комітет Канівської міської ради:  19000 Черкаська обл., м. Канів, вул. Захисників України 3, тел. 04736-3-33-83, email; mvkkaniv@ukr.net, сайт: https://kaniv-rada.gov.ua/

 

2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

            Стратегія соціально-економічного та культурного розвитку Канівської міської територіальної громади на 2025-2035 роки (далі - Стратегія) є документом, що визначає на довгостроковий період стратегічні та оперативні цілі, індикатори (показники) їх досягнення, пріоритети та завдання для сталого економічного і соціального розвитку територіальної громади та який розробляється з урахуванням положень Закону України "Про засади державної регіональної політики" і постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 932 "Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів".

 

Документом встановлюються цілі і визначаються заходи, спрямовані на досягнення сталого розвитку громади, реалізацію важливих інфраструктурних та інвестиційних проектів, активізацію роботи щодо залучення інвестицій, запровадження ефективних механізмів управління ресурсами Канівської міської територіальної громади.

            Стратегічна екологічна оцінка Стратегії дає можливість зосередитися на всебічному аналізі можливого впливу планованої діяльності на довкілля та використовувати результати цього аналізу для запобігання або пом’якшення екологічних наслідків в процесі стратегічного планування.

            Метою СЕО є забезпечення високого рівня охорони довкілля та сприяння інтеграції екологічних факторів у підготовку Стратегії з метою забезпечення збалансованого (сталого) розвитку території громади.

            Стратегія розробляється з урахуванням завдань та положень інших документів державного планування, зокрема Державної стратегії регіонального розвитку України на період 2021-2027 років, Стратегії розвитку Черкаської області на 2021-2027 роки, Цілей сталого розвитку, інших законодавчих та нормативно-правових актів та поточної ситуації в Канівській міській територіальній громаді, пов’язаної з військовою агресією російської федерації та введенням в Україні правового режиму військового стану.

 

            3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

            Цілі Стратегії реалізуються через планування та здійснення конкретних заходів. Серед цих заходів можуть бути заходи, які  відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких заходів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля. Детальний перелік заходів буде визначено із врахуванням громадських обговорень, консультацій з органами державної влади та за результатами виконання СЕО Стратегії.

 

 

 

 

4. Ймовірні наслідки

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Стратегії, зокрема для таких компонент: Клімат і мікроклімат; Атмосферне повітря; Водне середовище; Земельні ресурси; Ґрунтовий покрив; Рослинний і тваринний світ; Навколишнє соціальне середовище, у т.ч. здоров’я населення. 

В результаті реалізації можливих заходів Стратегії по розвитку інфраструктури, створенню нових високотехнологічних виробництв, ймовірний вплив на довкілля не повинен перевищувати нормативно допустимих рівнів. Це має бути забезпечено застосуванням сучасних технічних рішень, дотримання норм законодавства, проходженням процедури оцінки впливу на довкілля (ОВД), та/або інших інструментів публічного обговорення планованої діяльності. 

Внаслідок врахування в Стратегії національних та міжнародних зобов'язань, зокрема тих, що стосуються Цілей сталого розвитку для України, можливі ризики будуть зведені до прийнятного рівня. 

 

б) для територій з природоохоронним статусом

Можливі наслідки для територій із природоохоронним статусом, такі як забруднення грунтів, поверхневих та грунтових вод внаслідок реалізації заходів Стратегії мають бути оцінені під час здійснення процедури СЕО. На території Канівської міської територіальної громади знаходяться території, віднесені до природно-заповідного фонду - Канівський природний заповідник загальнодержавного значення, Геологічна пам'ятка природи місцевого значення «Заводищанські куполи», Гідрологічний заказник місцевого значення «Кононівський», Іхтіологічний заказник місцевого значення «Роський», Заповідне урочище місцевого значення «Карапиші», Заповідне урочище місцевого значення «Яремина гора», Геологічна пам'ятка природи місцевого значення «Хмільнянський яр», Геологічна пам'ятка природи місцевого значення «Канівські діапіри», Заповідне урочище місцевого значення «Лупинин яр», Заповідне урочище місцевого значення «Малий курган», Ботанічний заказник місцевого значення «Верболози», Ботанічна пам'ятка природи місцевого значення «Лиса гора», Ботанічна пам'ятка природи місцевого значення «Дуби Т. Г. Шевченка», Ботанічна пам'ятка природи місцевого значення «Дуби на Тарасовій горі», Ботанічна пам'ятка природи місцевого значення «Віковий дуб», Геологічна пам'ятка природи місцевого значення «Пам’ятник Перемога праці», Ботанічна пам'ятка природи місцевого значення «Вікове дерево в’яза», Заповідне урочище місцевого значення «Майчина гора», Ботанічна пам'ятка природи місцевого значення «Дуб О. Кошевого» [https://eco.gov.ua/]. Також через територію громади проходять низка територій Смарагдової мережі [https://map.land.gov.ua], зокрема UA0000110 Kremenchutske Reservoir, UA0000012 Kanivskyi Nature Reserve, UA0000272 Ros river valley, UA0000256 Mykhailivskyi [https://www.eea.europa.eu/en/datahub/].

 

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення в результаті виконання Стратегії відсутні.

 

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено

Зважаючи на комплексність рішень проекту Стратегії, що обумовлюється необхідністю виконання стратегічних цілей, призначених для різних видів промислово-виробничої, соціальної, рекреаційної, комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планових рішень.

Загальною альтернативою Стратегії є базовий (нульовий) сценарій, при якому вищезазначена Стратегія не затверджується. «Нульовий сценарій» буде розглянутий в рамках СЕО. Необхідність розгляду інших альтернатив буде визначено під час аналізу проекту Стратегії та з урахуванням результатів розгляду цієї заяви.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

            Для розробки стратегічної екологічної оцінки передбачається використовувати наступну інформацію (за умови що така інформація буде надана): доповіді про стан довкілля в Черкаській області; статистичну інформацію щодо стану довкілля, дані моніторингу стану довкілля в Черкаській області; відомості про стан та місце розташування об'єктів ПЗФ; Відомості про стан та місце розташування об'єктів Смарагдової мережі, червонокнижних видів; інформація про наявні і заплановані інвестиційні проекти щодо розвитку інфраструктури, відновлення, рекультивації навколишнього середовища, соціального розвитку; інформацію про підприємства-забруднювачі; відомості про тваринний та рослинний світ; власне інформацію Стратегії; інформацію про земельні ділянки; відкриті картографічні джерела, космічні знімки.

Для аналізу території буде використано логічні (індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогії) та формалізовані (статистичний, екстраполяції) методи прогнозування, необхідність застосування яких буде визначено за результатами пропозицій, що надійдуть під час розгляду цього документу за процедурою, визначеною ст. 9,10 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами по кожній цілі Стратегії.

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
            Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку буде виконуватися згідно з Законом України “Про стратегічну екологічну оцінку” ст. стаття 11 та Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки ДДП. Зміст стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних екологічних проблем, наявних на території Канівської міської територіальної громади.

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Канівська міська рада:  19000 Черкаська обл., м. Канів, вул. Захисників України 3, тел. 04736-3-33-83, email; mvkkaniv@ukr.net, сайт: https://kaniv-rada.gov.ua/.

 

Строки подання: 10 днів з дня, наступного після внесення до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (відповідно до ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»),  тобто з 04/11/2024 р. по 13/11/2024 р.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт